«Қара жорға» болмаса, блогтың сәні келер ме?


Өркеннің жазбасын оқып отырып, пікір қалдырайын деп едім. Пікірім ұзақтау болып кетті. Сөйтіп, осында жариялағанды жөн көрдім.

Алғашқы кездері «Қара жорға» биін көргенде іштей қуаныш болған. Қазір де «Қара жорға» биден бұрын, ұлтты ортақтастыра алатын бір құндылық болып қалыптасқан құбылыс ретінде танылып келе жатыр деп санаймын.

Әрі оның артықшылығы – ұлттық құндылықтың бір бөлшегінің дамуына шетелдегі қазақтарымыз үлес қосып отыр деген көзқарастың белең алуында. Биліктің аузынан шетелдегі қазақтарға қатысты жағымсыз пікірлер естігенде «қара жорға» құбылысы қарсы шыққан жауаптай көрінеді. Бұл жалпы бидің қазіргі ұлттық танымның қалыптасуында алып отырған орнына қатысты айтқаным ғой. Сондықтан да қазіргі кезде Берік бауырымыз тәрізді айтылған пікірлері бірінші кезекте ұлтқа қарсы айтылған сөз сияқты көрініп қалады.

Жеке өз басым «Қара жорға» биіне емес, ол би орындалғанда айтылатын әннің әуеніне де емес, сөзіне қатысты ойымды білдіргім келеді. Бастапқыда мән бермейтінмін. Кейін бидің әуенін ысырып қойып, тек қана сөзіне мән бергенде барып ойланып қалдым. Естуімше біз көп ретте тойларда естіп жүрген «Қой десе де қоймаңдар!» деген сөйлемдері бар әннің мәтіні бертінде шыққан десе-ді.

Өркенжан, әннің сөзіне үңіліп көрсең әрі сол сөздерді кішкентай бүлдіршіндердің аузынан естісең шынымен қазақтың түсінігіндегі «қыз баланың ибалылығы», «үлкен кісіден имену» дегендерімен қабыса бермейтінін байқайсың.

Мағынасыз басқа да өлеңдер толып жатыр, тіпті шетелдің сөзіне жазылған әнге де билеп жүр ғой дегенмен, «Қара жорғаның» орны бөлек болып тұр. «Қара жорға» биінің ескідегі мәтіні бар болса, іздестіріп көретін екен. Ал былай, «буын биі» деген шынымен де дәстүр тұрғысынан қарастырсақ мақтануға тұрарлық нәрсе! 🙂

Пы.сы. Тойыңда «Қара жорғаға» билемей қойсам ренжімессің 🙂

Advertisements

23 thoughts on “«Қара жорға» болмаса, блогтың сәні келер ме?

  1. Иә, Асеке айтқаныңыз орынды. Бұл әннің жаңа сөзінде келіспейтін тұстары бар. Алдағы уақыттарда әуелгі нұсқадағы өлең сөзін табуға тырысамыз. Алайда, Берік мырзаның ойына бидің барысындағы қимылдар «жақындасу» болып көрінетін сияқты.

  2. Асеке, менің блогыма жазған пікірің блогыңдағы мақалаға айналғанына әрі биге ұлттық таным тұрғысынан жақсы баға беріп, түсінгеніне үлкен рахмет. Өркеннің атынан 🙂 Ал, биге жазылған сөз расында маған да ұнамайды. Негізі, осыны мәселе қылып көтеріп, жақсы бір ақындарымызға қолқа салып көрсек… Негізі бұл бидің сөзі болмаған ғой басында. Тек саз болған. КЕйін ғана сөз қосқан дейді. Демек, ребрендинг деген сияқты, қайта сөзін жазып шықса, тамаша болар еді

  3. «қара жорға» бинің әні туралы ойыңа қосыламын.бұл әрине той думанды қыздруға көбіне көп мән беріп кеткені байқалады.
    ал Шынайы «қаражорға»бұл алдымен күй болатын.»қара жорға» бинің сақталған жане дамытып әлем назарына ұсынған елдің ұрпағы ретінде айтарым менң әке шешелерім бұл биге тек домбрада шертілген күйге ғана билеген.басында ән болмаған.ән соңғы жыйрма отыз жыл аралығында шықты.жане ел арасында ақынсымақтар өз әлінше құрап айтып қоса беретін дейді басында.ал кейін бұған арнаулы мәтін жазды.алайда бұл тойға арналып қана жазылған болғандықтан күбінесе қызды қыздыға жол берілгені шындық!
    ал «қаражорға» тайпалып жорғалай берсін!

  4. Әй, бауырларым ай!!! Барлығымыз да мұсылманбыз ғой!!! Еш уақытта шариғат шеңберінен шықпаған даналардың ұрпағы екенімізді ұмытпасақ екен!!! Менің айтарым, тілерім, жазылған мақалам тікелей дінге байланысты! Сондықтан да мақалаға қарсы шығам деп асыл дінге қарсы шығып қалмаңыздаршы:)! Барлықтарыңызды да Аллаһ үшін жақсы көрем!!! Аллаһ Жәннатта да сіздермен жолығуымды нәсіп етсе екен деймін!!!

  5. осы уақытқа дейін осы би, соңғы биші тұяқ арқылы жетпегенде бисіз қалуға аз қалған екенбіз. Оның биден бұрын, туылу тарихының өзі дұрыс кино түсіруге болатындай….
    Менің ойым, би қазақта болмаған, Қамажай исключение, қозғалыс денсаулыққа пайдалылығына сөз жоқ, қара жорға емес, ала жорға деу керек еді, қара негативті әсер етеді…. 😉

    • Ардак баурым ау!сенің санаң соншалықты төмен бе еді?қара негативті әсер етеді дегенің не?қазақта Қара сөзі киелі сөз!Қара шаңырақ,қаратау,қарашал,қара қазан…ары қарай кете береді.
      қара сөзі ұлы деген сөзбен бара бар.ал сенің ала деген сөзің қазақта жақсы мағына бермейді.алты бақан алаауыз.ала саусқандай,алабажақ …
      ой айтсаңда ойланып айтсаң болмайма?

      • Көкжал, сенің әрбір пікірің мен үшін құнды. Десе де Ардаққа айтар ойыңды поштасына хабарлап айтқаның орынды болар 🙂

      • @kokjal83 …Қазақтың тарихында БИ болған деген жаңалық осы уақытқа дейін болмаған, соңғы кезде бұрынғы дәстүрді жаңғыртқандай етіп жарыққа шығарып, билеп жатыр. Ұтымды Жаңалықтың құнды екендігін айтпасақ та болады. Сондықтан шарпымағаның абзал. Менікі тек қана Қара жорға деген би жақында ғана ойдан құрастырылған, қытайға жақын қазақтардың тапқырлығын айту ғана еді.

  6. «Қой десе де қоймаңдар» дегенді өз басым билеуден жалықпаңдар, шаршамаңдар дегенді білдіреді деп түсінемін. Сосын сөзін өзгерткен соң, ол біздің әнұран сияқты дәмі кетіп қалады деп ойламайсыздар ма? Қазірдің өзінде ескі буын «Думанды бастаған далама қарашы» деп айтса, кіші буын «Ерлік дастаны еліме қарашы» деп шырқайды.
    Бұл жәй би, тойға келесің билейсің, көңіл көтересің, үйіңе қайтасың, бітті! Одан соншама проблема жасауды өз басым түсінбеймін.
    Қазақтікі, емес деп те бас қатырудың қажеті жоқ қой. Әр адам өзіне жақын нәрсені таңдап алады.

    • –Бұл жәй би, тойға келесің билейсің, көңіл көтересің, үйіңе қайтасың, бітті! Одан соншама проблема жасауды өз басым түсінбеймін.–

      Проблема бұл биді адамдардың билегендігінде емес, бұл биді «біздің ұлттық биіміз» деп насихаттауында болып тұр ғой.

  7. Жалпы, «Қара жорға» ғана емес, біраз әндердің сөзі өзгертілген заман болған. Қытай жақта «Ағажай Алтай» әнінің
    «Қара арғымақ сүрініп, қу томарға
    Қара нардың бұйдасын оқ кескені-ай» дейтін зарлы жерлері бар. Жалпы, бұл ән жаугершілік заманда туған. Сол «Асқар шыңын күн сүйген, алтын Алтай» болып өзгертілді. Жанғали Жүзбаев деген күйші ағамыз Қазақстанда да мыңдаған әннің сөзі өзгергенін айтады. «Қара жорғаға» қатысты да солай шығар. Алайда, бұл биді «түртпектеудің» қажеті жоқ. Кейде, бұл биге деген шабуыл «оралмандар-оңбағандар», «шетелге қашып кеткендер», «шетелдегі қазақтар-сатқындар» деп айтылып қалатын қауіпті пікірлердің жасырын «жақтасы» сияқты көрінеді. Өйткені, «Қара жорғаны» да қытайдың қазақтары әкелді ғой. Ал, дін мәселесіне қатысты, дініміздегі өнер мен мәдениетке қатысты әңгіме мүлдем бөлек дүние.

  8. Осы «КТК» телеарнасындағы «Қара жорға» клипін көрдіңіздер ме? Өзге ұлт өкілдерін де қазақша ән салдырып,билетіп қойған.

  9. Kansha koi desengder de koimaimyz!

    Kaidaghy jok kemwilikterin izdep kazaghymyzdyng bidin namysyn taptai bermei martebesin kotermeisingder me

    sozinde, kimylynda sonwama auyz toltyryp jamandaityndai ewtenge jok. min izdemei ak koiyugha bolady ghoi.

    elimizge oralghan kandastarymyzdyng arkasynda saktalyp kalghan jar degende jalghyz biyimizdi mensingbeisingder

    ulttyk ruhymyzdy koteretin madeni muramyzdyng saktaluyna kedergi jasap patriottyghymyzgha nuksan keltirip jursingder!

Пікір қалдыру

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Өзгерту )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Өзгерту )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Өзгерту )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Өзгерту )

Connecting to %s